Kniha, která Trumpovi rozumí

The Case for Trump

Úvod

Victor Davis Hanson zaslouženě patří mezi nejuzná­vanější americké historiky současnosti (v KONZERVATIVNÍCH LISTECH jsme publikovali např. tento jeho text). Když čtete některou z jeho knih zaměřených na válečné konflikty a vojenskou strategii, například nedávno vydaný inovativní pohled na druhou světovou válku The Se­cond World Wars: How the First Global Conflict Was Fought and Won, román The End of Sparta nebo Carnage and Culture, objasňující vojenskou dominanci západní civilizace, je patrné, že Hanson spadá do kategorie autorů, kteří do svých textů zvládají zakomponovat ohromné množství odborných faktů a detailů, aniž by tím utrpěla jejich plynulost a čtivost.

Číst dál...

Ignace Demaerel – 95 tezí o humanismu

Ignace Demaerel (*1961) je Belgičan, který studoval filosofii na Katolické universitě v Lovani a protestantskou teologii v Bruselu. Knihu 95 tezí o humanismu napsal v holandštině. Tato kniha, jež nese podtitul „Křesťanství versus osvícenství, sekularismus a volnomyšlenkářství“, byla přeložena do hlavních evropských jazyků (němčiny, francouzštiny, angličtiny), ale i do maďarštiny či švédštiny.

Číst dál...

Rozhovor s Vladimirem Bukovským a české vydání knihy Moskevský proces

V březnu 2013 navštívil Prahu bývalý sovětský disident a politický vězeň, spisovatel a dokumentarista Vladimir Bukovskij (nar. 1942) – společně s Alexandrem Solženicynem (1918–2008) nejznámější veřejně působící ruský antikomunista na Západě. Zatímco Solženicyn byl ze Sovětského svazu v roce 1974 vypovězen, Bukovskij byl v roce 1976 vyměněn za chilského komunistického vůdce Louise Corvolána.

Číst dál...

Selhání racionalismu, nebo rozumu?

Yoram Hazony je hrdinou národních konzervativců v Americe. Má americké i izraelské občanství, žije v Jeruzalémě. V roce 2018 vydal knihu „Ctnost nacionalismu“, která lahodila těm národním konzervativcům, kteří podporují Donalda Trumpa.

Číst dál...

Rozum a imaginace v myšlení C. S. Lewise

Proč je náš současný vztah ke světu kolem tak fragmentovaný, roztržený a necelistvý, proč se člověku nedaří – přes nesporné úspěchy na poli vědy a techniky – hlouběji porozumět cíli, účelu a smyslu lidského bytí? Pohled na svět, který nám ve svém myšlenkovém odkazu C. S. Lewis zanechal, je smysluplným celkem, který může být nečekaně objevný.

Číst dál...

Podporujeme

Partneři