J. R. Nyquist, ostrý kritik komunismu, a jeho nová kniha

KONZERVATIVNÍ LISTY dlouhodobě reflektují práci kalifornského politického analytika a komentátora J. R. Nyquista, jehož články i větší eseje naši čtenáři, dle ohlasů, se zájmem sledují. Nyní vydáváme na pokračování překlad jeho nejnovější knihy „Blázen a jeho nepřítel“ (The Fool and his Enemy, 2018) a je proto záhodno tuto mimořádnou postavu jednoho z amerických směrů současného konzervatismu blíže představit.

Číst dál...

Recenze Bukovského

Recenzi knihy Vladimíra Bukovského Moskevský proces: sovětské zločiny a spolupachatelství Západu začínám přiznáním: je beznadějné dostát takto monumentálnímu dílu.

Číst dál...

Pravda a lež v islámu – a u křesťanů?

Zamyšlení nad knížkou „Takía – pravda, lež a přetvářka v arabsko-islámské společnosti“.

Číst dál...

Richard Wurmbrand – Neboj se kříže

Díky české pobočce organizace Hlas mučedníků se českým čtenářům dostává do rukou rozsáhlá biografie rumunského pastora Richarda Wurmbranda a jeho ženy Sabiny. Anglický originál knihy má podtitul „Mučen pro Krista – celý příběh“ a navazuje na podstatně stručnější knihu „Mučen pro Krista“, která vyšla nedlouho poté, co (v roce 1965) jedna norská misijní organizace zaplatila Rumunsku deset tisíc dolarů, aby Wurmbrandovi mohli vycestovat z Rumunska.

Číst dál...

Třetí radikální hnutí odporu

Četl jsem nyní knihu „Islamismus, třetí radikální hnutí odporu,“ vydanou Centrem pro studium demokracie a kultury v Brně, v roce 2018. Německý originál ,,Dritte radikale Widerstandsbewegung: der Islamismus“ vyšel už v roce 2009. Jeho autorem je Ernst Nolte (1923-2016). Záložka knihy ho představuje jako „významného německého filosofa a historika, který ve svém díle brilantně analyzoval totalitární režimy 20. století.“ Sympatický nám autor být nemůže. Přesto si myslím, že říká věci, o kterých bychom měli uvažovat.

Číst dál...

Podporujeme

Partneři