Obsah

Šalomounova moudrost a norské zákony

V Bibli, konkrétně v 3. kapitole 1. knihy Královské, máme příběh o dvou ženách, které ve stejnou dobu porodily. Jedna z nich své dítě v noci zalehla a nechtěně usmrtila, a svou situaci se snažila vyřešit tím, že vzal dítě oné druhé ženy a tvrdila o něm, že je její vlastní. Obě ženy předstoupily před krále, aby rozhodl v jejich sporu. Král nechal přinést meč a poručil, aby dítě rozťali ve dví a každé ženě dali polovinu. Žena, která své vlastní dítě zalehla, souhlasila, zatímco druhá žena žádala, aby dítě nezabíjeli a nechali její odpůrkyni. Šalomoun pak nařídil, aby dítě nechali ženě, která si nepřála jeho smrt, a označil ji za pravou matku dítěte.

Číst dál...

Dítě a Barnevernet

V následujícím textu autor předkládá jednu značně kontroverzní tezi: Norsko praktikuje únosy dětí z jejich rodin coby státem posvěcený postup, protože je v Norsku dětí nedostatek a tak „poptávka“ po nich značně převyšuje „nabídku“. Jsme přesvědčeni, že vznik systému státního unášení dětí v Norsku není důsledkem nízké porodnosti; že vysoká porodnost by sice prakticky jistě zavedení takového systému vylučovala, ale sama o sobě jako důvod při bližším pohledu neobstojí – prostě proto, že se snadno najdou země se srovnatelně nízkou, nebo dokonce ještě nižší porodností (než má Norsko), které ale zároveň nic takového jako „norský model“ nezavedly. Jistě, mohlo by se opáčit „zatím“, ale to je pouhá spekulace...

Kromě toho, autor nabízí paralelu mezi norskou praxí a nechvalně známým nacistickým programem Lebensborn. Domníváme se, že je v této souvislosti třeba reflektovat fakta předkládaná panem Andrejem Ruščákem, v tomto případě konkrétně: „Barnevernet, vezmeme-li celostátní statistiky, odebírá norských dětí proporcionálně stejně, jako dětí přistěhovalců, přistěhovalci tedy nejsou vybíráni záměrně. Rozdíl mezi norskými rodinami a rodinami přistěhovalců je v této věci jiný: norské rodiny jsou systému vydány napospas bez jakékoliv šance na zásah zvenčí. Když BV šikanuje norskou rodinu, neriskuje mezinárodní skandál. Jsou mi známy některé případy horší a absurdnější, než ten paní Michalákové, a všechny se týkají norských rodin, většinou sociálně slabších.“

Přesto článek publikujeme, neboť se v něm, podle našeho názoru, nachází mnoho podnětných myšlenek.

Redakce

Číst dál...

Tu rukavici zvedám

Milá Berto,

svůj příspěvek na blogu jste nazvala výmluvně: „V tomto článku rozcupuju nejčastější argumenty proti adopci dětí homosexuály na padrť“. Vaši výzvu přijímám, zejména pro vtipnost Vašeho úvodního odstavce – díky za něj! Chuť mi sice zase trochu vzalo, co jsem si přečetl ve sloupku popisujícím Vás samotnou: „Rezignuji na to, že má vše nějakou univerzální logiku, že existuje spravedlnost, pravda.“, neboť tím říkáte, že svá tvrzení nemyslíte vážně (pokud neexistuje univerzální pravda, pak to tedy platí i o Vašich slovech...). Znovu jsem se zarazil, když jsem uviděl, jak velmi se tím, co píšete, vzdalujete od podstaty věci. Přesto to ale zkusím – nejen pro ten úvodní vtip, ale i pro obavy, že Váš způsob uvažování je do jisté míry typický.

Číst dál...

1 400 km Tureckem - Prolog

 

 

 

Nabízíme pro Konzervativní listy netradiční útvar: cestopis. A ještě na pokračování. Dnes část první...

Redakce

Číst dál...

Zkoumání mysli libertariána a království „čehokoli“

„Jak Boaz připouští, je dost těžké definovat libertariána vzhledem k rozmanitosti typů a zabarvení, v jakých se libertariáni vyskytují.“

Číst dál...

Sledujte:



Copyright © 2014. All Rights Reserved.