Obsah

Editorial

Vážení čtenáři,

toto číslo je skutečně velmi štíhlé. Ta vedra zřejmě nějak vysušila konzervativní kalamáře. Do příště se ale polepšíme.

Co čekat od elit?

Nedávný rozsáhlý průzkum londýnského Chatham House odhalil rozšiřující se názorovou propast mezi evropskými „elitami“ a „obyčejnými lidmi“.

Číst dál...

Nejen volby

Ale jsou to samozřejmě také a předně nadcházející voby, co ovlivňuje domácí politické dění. Vylovili jsme šufánkem (či, chcete-li, naběračkou...) z toho hrnce, v němž se to vše čím dál tím víc dusí ve vlastní šťávě, pár témat a k nim nabízíme konzervativní pohled. Navíc přihazujeme do domácího tématu i článek primárně z amerického prostředí, neboť otázka, kterou se zabývá – tedy proč mladí lidé volí staré socialisty – je aktuální i pro nás.

Číst dál...

Co nás politicky ohrožuje zvenčí

(Pokračování článku „Politické vyhlídky roku 2017“)

Nebezpečí, která dnes „zvenku“ ohrožují stále ještě poměrně svobodnou (byť komunismem i postkomunismem zdecimovanou) českou společnost, jsou sice zřejmá i zběžnému pozorovateli, ale také částečně zastřená a záměrně zlehčovaná. Co lze o nich z veřejně dostupných zdrojů zjistit a co o tom soudit?

Číst dál...

Mladí voliči starých socialistů

Se starými socialistickými politiky, jako je pětasedmdesátiletý Bernie Sanders (neúspěšný kandidát v posledních prezidentských volbách v USA – pozn. překl.) a v Británii osmašedesátiletý Jeremy Corbyn (vůdce labouristické strany a opozice – pozn. překl.), je to prostě tak, že mají na své straně mladé lidi.

Číst dál...

Sexistické prasátečko a já

Znáte anticenu Sexistické prasátečko? Uděluje ji nevládní organizace Nesehnutí, která prostřednictvím stránek www.prasatecko.cz hledá nejsexističtější reklamu. Letos se koná již devátý ročník. Sexistické reklamy nominuje a následně hlasováním vybírá veřejnost. Organizátoři nicméně na stránkách soutěže vysvětlují, jaké reklamy mohou mít „vážné dopady na celou společnost“ a měly by tedy být adepty na tuto anticenu. Kromě takových prohřešků, jako je využívání násilí, sexu či vytváření mýtu krásy, by tzv. etická reklama neměla stereotypizovat muže a ženy. Na stránkách se konkrétně píše:

Číst dál...

Sledujte:



Copyright © 2014. All Rights Reserved.